STET Holland

Peter Ton, Directeur STET: 'STET Holland heeft een goed jaar achter de rug. We hebben een bevredigend bedrijfsresultaat weten te behalen, vergelijkbaar met het voorgaande topjaar, of zelfs iets beter.'

‘STET wil uitblinken in operational excellence’
Peter Ton, Directeur STET

'We zijn er helaas niet in geslaagd ons volume volledig af te zetten als pootgoed. Ongeveer 10% heeft een andere, minder winstgevende, bestemming gekregen. We zijn vastberaden om dat volgend jaar beter te doen.

2017/2018 was een goed jaar, maar geen gemakkelijk jaar. Vooral in Zuid-Europa en Groot-Brittannië was minder vraag naar pootaardappelen. De prijzen lagen in heel Europa bovendien lager dan in andere jaren. Dit hebben we elders weten te compenseren, onder meer in Noord-Afrika en Azië. STET wist goed op de internationale markten in te spelen door een grote commerciële inzet en dankzij een goede samenwerking tussen onze telers en onze logistiek.

Als bedrijf hebben we een heldere koers. Na een integratieproces, volgend op de acquisitie van de pootaardappelactiviteiten van handelshuis KWS Potato, hebben we in het afgelopen jaar verder gewerkt aan het oplijnen van ons team en we hebben nagedacht over onze strategie. We focussen voortaan nog meer op waar we goed in zijn. Zo richt STET wereldwijd haar pijlen op de grote spelers in de verwerkende industrie. Vooral in de sector chips zijn wij sterk en hebben we de beste aardappelrassen in portfolio. We hebben een intensieve samenwerking met grote toonaangevende producenten van A-merken chips.

STET wil uitblinken in ‘operational excellence’. We onderscheiden ons met de kwaliteit van onze rassen, de kwaliteit van ons pootgoed en de kwaliteit van onze service.'

DE ORGANISATIE

• Integratie geslaagd